Verkkokaupan sopimusehdot

Hintakaari -verkkokaupan sopimusehdot

Tervetuloa Hintakaari  – verkkokauppaan!

Nämä ehdot ovat Hintakaari –verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) sopimusehdot (jäljempänä "Ehdot”), joita sovelletaan internetsivujen *.hintakaari.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan HIntakaaren ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä. Hintakaaren Verkkokaupassa voi asioida kuluttaja-asiakas, joka on vähintään 18-vuotias, sekä yritykset.


1.Verkkokaupassa asiointi

Asiakas voi tilata Verkkokaupassa tuotteita joko rekisteröityneenä kanta-asiakkaana tai ilman jäseneksi rekisteröitymistä.
Mikäli Asiakas tilaa tuotteita liittymättä Hintakaaren kanta-asiakkaaksi, Asiakkaan on annettava kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, jotta tilaus voidaan toimittaa Asiakkaalle.
Tilaamisen edellytyksenä on toimiva sähköpostiosoite, sillä tilausvahvistus toimitetaan Asiakkaalle vain sähköpostitse. Hintakaari kanta-asiakas näkee tilauksen tiedot myös omilla kanta-asiakassivuillaan.

Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Jotta HIntakaari voi palvella Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla, rekisteröityneen Asiakkaan tulee ilmoittaa tietojensa muuttumisesta viivytyksettä HIntakaarelle, tai muuttaa omat yhteystietonsa kanta-asiakassivujen kautta.

Liittyessään Hintakaaren kanta-asiakkaaksin Asiakas valitsee itselleen salasanan, jonka Asiakas sitoutuu pitämään salaisena ja olemaan ilmaisematta sivullisille. Asiakas vastaa tunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Mikäli Asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai joutuneet sivullisen haltuun taikka hänen tunnuksiaan käytetään väärin, Asiakas on velvollinen ilmoittamaan asiasta välittömästi Hintakaarelle. Hintakaarella on oikeus jäädyttää Asiakkaan tunnukset, mikäli Hintakaari epäilee, että tunnuksia väärinkäytetään.


2.Henkilötietojen käsittely

Hintakaari käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla toimien henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Asiakkaan tietoja käsitellään rekisteriselosteessa kuvatuin tavoin.


3.Evästeet

Asiakkaan päätelaitteelle voidaan toimittaa evästeitä ("cookies"). Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka avulla voidaan kerätä tietoja siitä, miten ja milloin Verkkokauppaa käytetään, eli esimerkiksi milloin ja mitä Verkkokaupan sivuja Asiakas on selannut, mitä selainta Asiakas käyttää ja mistä Asiakas on tullut Verkkokauppaan. Evästeiden avulla saatu tieto on luonteeltaan anonyymiä, mutta evästeen avulla saatua tietoa on mahdollista liittää Asiakkaalta saatuihin henkilötietoihin.
Evästeiden käytön tarkoituksena on analysoida ja kehittää Verkkokauppaa, jotta se palvelee Asiakkaita entistä paremmin, sekä hyödyntää tietoja Verkkokaupan kävijämäärien tilastollisessa seurannassa ja erilaisessa Verkkokaupan toimintojen tehon mittauksessa. Evästeiden avulla kerättyä tietoa voidaan käyttää myös kohdennetun mainonnan tuottamiseen.
Asiakkaalla on mahdollisuus kytkeä evästeiden käyttö pois selainasetuksistaan, mutta tällä on vaikutusta Verkkokaupan käyttömahdollisuuksiin sitä heikentävästi tai jopa sen kokonaan estäen.


4.Tuotteiden tilaaminen

Tuotteiden tilaaminen tapahtuu siten, että Asiakas lisää haluamansa tuotteet ostoskoriin, minkä jälkeen Asiakas vie tilauksen loppuun Verkkokaupan ohjaamalla tavalla. Asiakas voi muuttaa ostoskorinsa sisältöä tilauksen maksamiseen saakka. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan huolellisesti tilauksensa sisältö ennen tilauksen loppuun viemistä. Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen antamaansa sähköpostiosoitteeseen samantien tilauksen jälkeen. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas on lähettänyt tilauksensa.


5.Hinnat

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa.
Hintakaari pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. Hintakaari pyrkii siihen, että Verkkokaupassa esitetyt hinnat olisivat aina oikeat ja ajantasaiset, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Mikäli Verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa huomattavasti todellisesta hinnasta, on poikkeuksellisen alhainen verrattuna yleiseen hintatasoon tai virhe on muutoin sillä tavoin selvä, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellinen hinta ei sido Hintakaarta.

Verkkokaupan ja myymälöiden hinnoissa voi olla eroja. Verkkokaupan tarjoukset eivät ole voimassa myymälässä ellei toisin ole ilmoitettu. Myöskään myymälän tarjoukset eivät ole voimassa verkkokaupassa ellei toisin ole ilmoitettu.


6.Tuotteiden saatavuus

Hintakaarella on runsas valikoima monenlaisia tuotteita, joiden valmistusmäärät ja saatavuus vaihtelevat. Hintakaari ei voi myöntää mitään takuita Verkkokaupassa myytävien tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Osa Verkkokaupan tuotteista on ns. sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Myös vakiovalikoimaan kuuluvat tuotteet saattavat esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi olla tilapäisesti loppuunmyyty. HIntakaari pyrkii pitämään Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot saatavilla olevista tuotteista, sekä automaattinen päivitys takaa suhteellisen oikeat saatavuustiedot.

Mikäli tilattu tuote, joka on Verkkokaupassa näkynyt saatavilla olevana tuotteena, on tilapäisesti loppunut siten, että tuotteen toimitus viivästyy arvioidusta toimitusajankohdasta, HIntakaari välittömästi tilanteen havaittuaan ilmoittaa asiasta Asiakkaalle tämän ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tai puhelimeen. Jos tuotteen toimitus tuotteen tilapäisen loppumisen vuoksi viivästyy enemmän kuin 30 päivää, menetellään alla olevien ehtojen mukaisesti siten kuin tuotetta ei olisi lainkaan saatavilla, paitsi jos Asiakkaan kanssa toisin sovitaan.
Mikäli kuitenkin Verkkokaupassa on ilmoitettu, että tuotetta ei ole varastossa ja annettu arvio ajankohdasta, jolloin tuotetta on saatavilla, Asiakkaan katsotaan tilauksen tehdessään hyväksyneen sen, että tällaisen tilapäisesti loppuneen tuotteen toimitusaika lasketaan siitä hetkestä, jolloin tuote on ilmoitettu olevan saatavilla.

Verkkokaupassa myydään myös tilaustuotteita eli tuotteita, jotka tilataan vasta, kun Asiakas on tehnyt tilauksen. Mikäli Asiakas tilaa tällaisen tilaustuotteen, Asiakkaan katsotaan hyväksyneen Verkkokaupassa ilmoitettu tilaustuotteen arvioitu toimitusaika, vaikka se olisi normaalia näiden Ehtojen mukaista varastossa olevien tuotteiden toimitusaikaa pidempi.

Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla, Hintakaari varaa oikeuden toimittaa Asiakkaalle korvaava tuote, joka on käyttötarkoitukseltaan vastaava ja laadultaan vähintään yhtä hyvä kuin tilattu tuote. Korvaavan tuotteen hinta ei saa ylittää tilattua tuotetta, ellei Asiakas hyväksy korkeampaa hintaa. Mikäli korvaavaa tuotetta ei ole saatavilla, kaupan katsotaan kyseisen tuotteen osalta peruuntuneen. Tällöin tuotteen ostamista varten mahdollisesti myönnetty kuluttajaluotto peruuntuu vastaavasti kyseisen tuotteen osalta.
Jos Asiakas on kuitenkin jo maksanut tuotteen, HIntakaari palauttaa Asiakkaalle hinnan, jonka Asiakas on tuotteesta maksanut. Palautus tehdään Asiakkaan ilmoittamia pankkiyhteystietoja käyttäen.


7.Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen maksu-/tilaustapahtuman jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Tilausvahvistus lähetetään lisäksi kirjallisesti toimituksen mukana. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat. Mikäli Asiakas on rekisteröitynyt kanta-asiakkaaksi, Asiakas voi tarkistaa tilauksen sisällön sekä tilaushistoriansa myös kirjautumalla jäsensivuilleen. HIntakaarella on oikeus olla hyväksymättä tilausta perustellusta syystä.


8.Toimitustavat ja toimituskulut

Tuotteet toimitetaan Asiakkaalle pakettina Asiakkaan valitsemalla tavalla joko Asiakkaan valitsemaan Postin tai Matkahuollon noutopisteeseen (”Nouto”), Asiakkaan valitsemaan Postin pakettiautomaattiin ("Nouto"),  tai Asiakkaan ilmoittamaan Suomessa sijaitsevaan postiosoitteeseen (”Kotiinkuljetus”). Lähetyksillä, joiden mitat ylittävät noutopisteiden asettamat rajat, toimitetaan aina Kotiinkuljetuksella, eikä Asiakkaalla ole mahdollisuutta valita Noutoa toimitustavaksi.

Mikäli Asiakas on valinnut toimitustavaksi Noudon, Itella tai Matkahuolto lähettää Asiakkaalle Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen joko tekstiviestillä tai sähköpostilla tiedon lähetyksen saapumisesta, minkä jälkeen tilaus on noudettavissa.

Kotiinkuljetuksessa paketit toimitetaan suoraan Asiakkaan kotiin ma-pe klo 9-21 (kello 21 asti vain suurimmissa kaupungeissa). Kuljetusliike sopii Asiakkaan kanssa toimituksen ajankohdan puhelimitse käyttäen Asiakkaan ilmoittamaa puhelinnumeroa.
Hintakaari pyrkii toimittamaan tilaushetkellä varastossa olevat tuotteet Asiakkaalle noin 2–5 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Mikäli tilauksen toimittaminen viivästyy, Hintakaari pyrkii ilmoittamaan Asiakkaalle viivästyksestä Asiakkaan antamia yhteystietoja käyttäen ja antamaan Asiakkaalle arvion toimitusajankohdasta.

Hintakaari ei vastaa siitä, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan sen vuoksi, että Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Hintakaarelle tai laiminlyönyt ilmoittaa yhteystietojensa muuttumisen, taikka ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta.
Asiakkaalta peritään tilauksen yhteydessä yksilöitävät toimituskulut kustakin tilauksesta.


9.Maksutavat

Maksaminen tehdään tilausprosessin lopussa. Maksutapahtuman tultua hyväksytyksi asiakaan tilaus etenee käsittely- ja toimitusvaiheeseen.
Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä tai Hintakaari Oyn yhteistyökumppanin Klarna Oy:n myöntämillä maksutavoilla, joita ovat lasku, tililuotto ja osamaksu.

 

Klarna Checkout

Meillä voit maksaa helposti ja turvallisesti Klarnalla. 

Sinun ei tarvitse maksaa ennen kuin olet vastaanottanut tilauksesi, eikä kirjoittaa kortin numeroa tai salasanaa ostoksia tehdessäsi. 

Halutessasi voit tietenkin maksaa myös kortilla tai suoraan verkkopankista.

Klarna Simplifying Buying

  • Verkkopankit: Danske Bank,  Nordea, Aktia, OP, Säästöpankki ja S-Pankki
  • Luottokortit ja maksukortit: Visa, Visa Electron, MasterCard ja Eurocard
  • Klarna lasku, erämaksu, tili

Klarna lasku

  • Turvallinen ja helppo maksutapa
  • Saat tilaamasi tuotteet heti ennen maksua
  • Maksuaikaa 14 vuorokautta
  • Saat laskun sähköpostiisi, kun tilaus on toimitettu



Maksaminen tehdään tilausprosessin lopussa. Maksutapahtuman tultua hyväksytyksi asiakaan tilaus etenee käsittely- ja toimitusvaiheeseen. Asiakkaan hyväksyessä maksutapahtuman verkkokaupassa, hyväksyy Asiakas samalla maksuvelvollisuuden.


10.Peruutusoikeus

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa Verkkokaupasta tilaamansa tuote viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Asiakkaan tulee toimittaa tuote Hintakaarelle ja liittää palautettavaan tuotteeseen toimituksen yhteydessä saamansa palautuslomake täytettynä. Asiakas voi jättää palautuksen Postin tai Matkahuollon toimipisteisiin sekä Hintakaari -tavarataloon.

Peruutusoikeuden käyttämisen edellytyksenä on, että tuotteessa eikä tuotteen alkuperäispakkauksessa ole käytön jälkiä, tuote on edelleen alkuperäispakkauksessaan ja myytävissä edelleen. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty. On HIntakaarella oikeus periä arvoalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.


Tilauksen yhteydessä syntyneitä toimituskustannuksia emme maksa takaisin, koska kaupalle on kertynyt kustannuksia.

Hintakaari hyvittää peruutettujen tuotteiden arvon käyttäen Asiakkaan palautuslomakkeessa ilmoittamia pankkiyhteystietoja. Jos tuotteen ostamista varten on myönnetty kuluttajaluotto, peruuntuu luotto peruutettujen tuotteiden osalta, jolloin luotonantaja palauttaa mahdollisesti veloitetut peruutettuja tuotteita koskevat luottokustannukset Asiakkaan tilille. Peruutettujen tuotteiden arvo hyvitetään asiakkaan tilille viimeistään 14 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta Hintakaari –verkkokaupan varastolla.
Hintakaari voi pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes peruutettu tuote on vastaanotettu Hintakaari –verkkokaupan varastolla tai kunnes Asiakas on esittänyt näyttöä tuotteen palautuksesta.


11.Tuotteiden tarkastaminen ja reklamaatiot

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli Asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, Asiakkaan tulee välittömästi ja viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ilmoittaa siitä Hintakaaren
asiakaspalveluun asiakaspalvelu@hintakaari.fi




12.Takuu

Verkkokaupassa myytävien tuotteiden valmistajat saattavat myöntää niin sanotun valmistajan takuun tuotteilleen. Hintakaari ei vastaa mistään tällaisista muiden tahojen myöntämistä takuista, eli kaikki takuuseen liittyvät seikat ovat takuunantajan vastuulla ja Asiakkaan tulee kääntyä suoraan takuunantajan puoleen takuuta koskevissa asioissa. Mikäli tuotteen tiedoissa ei ole erikseen mainittu, normaali takuu ei koske ammattikäyttöä, eikä veloitettavaa kolmannelle osapuolelle tapahtuvaa vuokrausta.


13.Ylivoimainen este

Hintakaari ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksista, joka johtuu Hintakaaren vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa Hintakaari noudattaa velvollisuuksiaan niin pian kuin se on kyseisessä tilanteessa mahdollista otettuaan ensin yhteyttä Asiakkaakseen ja tarkistettuaan, haluaako Asiakas yhä pysyä sopimuksessa.


14.Sovellettava lainsäädäntö ja riitojen ratkaisu

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä Ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet.

Riitatilanteissa Asiakas voi olla yhteydessä maksuttomaan Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan, puh: 029 553 6901. Numero palvelee valtakunnallisesti arkisin klo 9.00–1 5.00.
Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun, erimielisyydet ratkaistaan Suomessa Tampereen käräjäoikeudessa. Asiakas voi kuitenkin viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.


15.Asiakaspalvelu

Asiakasta kehotetaan kaikissa ongelmatilanteissa olemaan yhteydessä Hintakaaren asiakaspalveluun, sähköposti: asiakaspalvelu@hintakaari.fi


16.Verkkokaupan ylläpitäjä

Verkkokauppaa ylläpitää:

Lepistö group Oy
y-tunnus: 
1002557-8
Sivutie 1
39200 Kyröskoski

SUOMI